Wednesday, September 20, 2023

Baiki cermin depan kereta yang retak

Ketika saya sedang memandu, tiba -tiba terdengar dentuman, bonet depan terangkat lalu menghentak cermin depan. Alhamdullilah, saya selamat dan masih dapat melihat pandangan depan melalui celahan ruang antara bonet dan cermin itu.Dengan perlahan saya berhenti kereta di tepi jalan.Ada retakan di cermin rupa-rupanya saya terlupa hendak mengikat dawai sementara sebab "bottom bonet hood lock" telah longgar.Bila kereta saya melalui jalan yang tidak rata, bonet depan terlompat lompat ,serentak itu angin laju yang datang dari arah depan,mengangkat bonet dan terus menghentak cermin berkenaan. 

Kejadian berlaku pada minggu lepas.Beberapa bahagian bonet depan juga sedikit kemek.
 
 

Berpandukan Youtube, saya telah membeli
"DIY Windshield Repai Kit"-RM24.00 untuk membaiki rekahan tersebut



Selepas diperbaiki ....



No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bersih Belakang Rumah IV

 Hari keempat 26/10/23,khamis , hari terakhir , dah siap bersihkan Sempadan